Odbory ČSA odmítají nižší platy
12.12.200811.12. odmítli zástupci odborů ČSA návrh na sníženi mezd všech pilotů o 15% a zastavení růstu platů ostatním zaměstnancům. Návrh představil Radomír Lašak – prezident ČSA hlavně kvůli finanční krizi. Odbory zatím návrh odmítají s tím, že je třeba zanalyzovat celou situaci a díky předešlým zprávám o prosperující firmě celé opatření nedává smysl.
Kritickou sitauci není možné nyní podložit dostatečným počtem podkladů a hospodářských výsledků. Vedení společnosti ČSA se tedy buď snaží zamaskovat neúspěch ozdravení společnosti nebo snížením personálních nákladů připravuje celou firmu k privatizaci.
Štítky: ČSA, mzdy, piloti
Kategorie: Letecké společnosti | 1 komentář »
Srpen 21st, 2009 v 13:21
Zdravím Vás
ČSA
V době, kdy všechny letecké společnosti zaznamenávají propad hospodaření, nechci věřit tomu, že zrovna ČSA budou po změně vlastníka z doposud nepochopitelných důvodů místo ztráty 1 miliardy na konci roku vykazovat zisk a to platí i o nejbližší budoucnosti. Počítejte spíše s tou ztrátou a myslím si, že si je toho vědom i nový nabyvatel který Českou státní firmu odkoupí od státu jako něco, co produkuje v nejbližší budoucnosti ztráty za cenu nižší nežli je skutečná hodnota majetku firmy o kterém začíná mít postupně přesnější informace nežli vedení ČSA, jako Černého Petra , protože stát již nechce platit další ztráty a potom ji postupně po částech rozprodá, což si myslím, že kdyby se našli schopní manažeři by dokázaly i ČSA.
Toť jeden pohled na věc.
Druhý pohled:
Přiznejme si, že jako státem vlastněné ČSA nemáme podmínky na to,podílet se v současné době na konkurenčním boji o cestující v dálkové mezinárodní přepravě, dosavadní výsledky tohoto boje jsou pro většinu dopravců zdrcující jako pro nás a nejslabší a zpravidla nejmenší budou postupně odpadat minimálně do doby než značně naroste objem přepravy, což hned tak asi nebude.
Mé řešení je:
ČSA by měly opustit co nejrychlejším způsobem bojiště i za cenu menších ztrát (zrušení zčásti zaplacených letů a "prodání " cestujících jiným společnostem ) ztráty by je do konce roku z provozních důvodů stejně čekaly a za pomoci státu postupným navyšováním kapitálu
odhaduji do 2 miliard by měly změnit obor podnikání a sice z převážně mezinárodní přepravy, kde je velká celosvětová konkurence, která vede k boji o přežití přejít ,na regionální přepravu na velmi krátké a krátké tratě s maximálně vzdálenými letišti do 2000km kde je na trhu ještě volné místo. Mělo by se využívat především malých letišť soukromých, sportovních a vojenských a zajistit jejich obslužnost regionální přepravou především po území ČR a blízkého okolí co nejekonomičtějším způsobem a to v oblasti, kde je mezera na trhu v možnosti ekonomicky tyto služby v nejbližší době navýšit při výhodných cenách pro klienty minimálně 3 a více x. Často by let představoval souvislou šňůru zastávek na malých letištích uzavírajících okruh a doprava cestujících by byla doplňována aktuálním možným nákladem zboží.
Tomu všemu by měla odpovídat i struktura používané techniky, prodat výhodně, slovo výhodně podtrhuji velká letadla a zejména nakoupit malá letadla se schopností startu a přistání na ne zcela upravených letištních plochách, nejvýhodnější by byla přímá výměna velkých letadel za více kusů malých , za použití doplatků, poměrně nízkými nejnutnějšími náklady přizpůsobit malá letiště leteckému provozu odpovídajícího rozsahu, často i k nepravidelné dopravě. Získáním nové perspektivní klientely, kterému by předcházela reklamní kampaň, na tratích od méně než 100 a maximálně do 2000 km by dokázalo jádro firmy bezprostředně související s provozem ekonomicky přežít a usadit se na volném místě na trhu, přinejmenším do doby, než by bylo ekonomické se vrátit do svých pozic, což by mohlo trvat i více, než několik let.
Výsledek by znamenal zachování podstatné části pro ekonomiku potřebné firmy a lepší leteckou obslužnost obyvatel.
Mirek